فروش خودروهای سواری در چین برای دومین ماه پیاپی در نوامبر کاهش یافت و با افت ۸/۱ درصدی نسبت به سال قبل به ۲/۲۳ میلیون دستگاه رسید و در مقایسه ماهانه نیز ۱/۱ درصد کاهش داشت. این کاهش در حالی رخ داد که معمولاً نوامبر به دلیل تخفیفهای پایان سال زمان اوج فروش است اما پس از رشد سریع نیمه نخست سال، تقاضا کند شده است.
فروش خودروهای نوانرژی شامل خودروهای برقی و هیبریدی تنها ۴/۲ درصد افزایش یافت و به ۱/۳ میلیون دستگاه رسید. فروش تسلا در چین ۹/۹ درصد رشد کرد و به ۸۶ هزار و ۷۰۰ دستگاه رسید.
تولید، صادرات و فروش عمده خودروهای سواری چین در نوامبر به بالاترین سطح سالهای اخیر رسید. صادرات خودروهای سواری با جهش ۵۲ درصدی به ۶۰۱ هزار دستگاه رسید و صادرات خودروهای برقی و هیبریدی با رشد بیش از سهبرابری به ۲۸۴ هزار دستگاه صعود کرد.
برای ماه پایانی سال ۲۰۲۵ انتظار میرود فروش خودروهای نوانرژی قوی باشد زیرا معافیت مالیاتی خودروهای برقی و هیبریدی در پایان سال منقضی میشود. همچنین به دلیل رقابت شدید داخلی، رشد صادرات خودروسازان چینی در کوتاهمدت نیز قابل توجه پیشبینی میشود.

