طبق گفته یک منبع آگاه، جنرال موتورز حدود ۱۰۰۰ کارمند خود را در چارچوب یک برنامه بازسازی برای کاهش هزینهها و تطبیق با تغییرات شرایط بازار اخراج کرده است.
این اخراجها که صبح جمعه به اطلاع کارکنان تاثیرپذیر رسید، شامل بخشهای مختلف کسبوکار بوده است. برخی از این اخراجها به دلیل مشکلات عملکردی بوده است، در حالی که برخی دیگر بخشی از یک بازبینی برای تطبیق اولویتهای شرکت بودند، به گفته منبع مذکور که به شرط ناشناس ماندن صحبت کرده است.
بیشتر کارکنان تحت تاثیر این تصمیم، در مرکز فنی جهانی جنرال موتورز در وارِن، میشیگان، در حومه دیترویت مستقر بودند و تعداد کمی از کارکنان ساعتی نیز شامل این اخراجها شدند.
جنرال موتورز هدفگذاری کرده است تا در سال جاری ۲ میلیارد دلار کاهش هزینههای ثابت داشته باشد، چرا که با کاهش فروش در ایالات متحده، مشکلات در چین و تغییر در استراتژی خودروهای برقی خود، در مواجهه با پذیرش کندتر از حد انتظار مصرفکنندگان، روبرو است.
یک سخنگوی جنرال موتورز اخراجها را تایید کرد اما از افشای تعداد دقیق کارکنان اخراجی خودداری کرد. کیوین کلی، سخنگوی جنرال موتورز، در بیانیهای اعلام کرد: «برای موفقیت در این بازار رقابتی، نیاز داریم که برای سرعت و برتری بهینهسازی کنیم. این به معنای کار کردن با کارایی بالا، داشتن ساختار تیمی مناسب و تمرکز بر اولویتهای اصلیمان است. به عنوان بخشی از این فرآیند مداوم، تعدادی از تیمها کاهش یافتهاند. از افرادی که به شکلگیری بنیانی قوی برای جنرال موتورز کمک کردند و موقعیت ما را برای رهبری در صنعت در آینده تثبیت کردند، سپاسگزاریم.»
این اخراجها پس از از دست دادن بیش از ۱۰۰۰ شغل در بخش نرمافزار و خدمات جنرال موتورز در ماه اوت صورت میگیرد.
تا پایان سال ۲۰۲۳، نیروی کار حقوقبگیر جهانی جنرال موتورز حدود ۷۶,۰۰۰ نفر بود که از این تعداد حدود ۵۳,۰۰۰ نفر در ایالات متحده مستقر بودند.
اتحادیه کارگران خودروسازان آمریکا (UAW) که نماینده کارکنان ساعتی جنرال موتورز است، هنوز به طور فوری واکنشی به این اخراجها نداشته است.