هوا از درون فیلتر هوا به درون واحد هواساز ( روتور های مارپیچی) کشیده می شود. فیلتر نصب شده روی هواساز از ورود ذرات گرد و غبار به درون مارپیچ ها جلوگیری می کند. ورود ذرات گرد و غبار سبب بروز آسیب های جدیدی به واحد هواساز می شود.

اجزا کمپرسور اسکرو ( آنلودر :کنترل کننده ورودی هوا به هواساز اسکرو)
این شیر کنترل ورود و یا عدم ورد هوا به داخل هواساز را به عهده دارد. زمانی که فشار داخل مخزن هنوز به حد مناسب و تعیین شده نرسیده است ، این شیر مسیر ورود هوا به داخل Airend را باز می کند تا هواساز فراینده فشرده سازی را انجام دهد. زمانی که فشار به حد تعیین شده رسید، این شیر بسته می شود و عمل مکش هوا به درون هواساز متوقف می شود. این در حالی است که همچنان الکتروموتور و روتور های هواساز در حال چرخش هستند ولی هیچگونه هوای فشرده ای تولید نمی شود.
اجزا کمپرسور اسکرو ( ایرند – AIREND – هواساز مارپیچی)
هنگامی که شیر ورودی هوا ی باز می شود و به اصطلاح دستگاه در شرایط تحت بار (Load) قرار می گیرد، هوا وارد بخش مارپیچی هواساز می شود. واحد مارپیچی کمپرسور عمل مکش وفشرده سازی را انجام می دهد. در حین این فرایند روغن به این بخش تزریق می شود. روغن دو وظیفه مهم را به عهده دارد. وظیفه اول خنک کاری و روغن کاری است و وظیفه دوم آب بندی و پر کردن فضای خالی میان دو روتور را به عهده دارد . و حالا ترکیبی از روغن و هوای فشرده ایجاد شده است.
ترکیب هوا و روغن به وسیله یک شیر یکطرفه ، از هواساز خارج می شود. این شیر اجازه نمیدهد که روغن مجددا به واحد هواساز بازگردد.
اجزا کمپرسور اسکرو ( مخزن سپراتور – مخزن جداکننده روغن از هوا )
در این مرحله می بایست روغن از هوا جدا شود. این فرایند در یک مخزن جداکننده صورت می گیرد. بیشتر روغن موجود در هوا بر اثر نیروی گریز از مرکز از هوا جدا می شود ( همانند آنچه در ماشین لباس شویی رخ می دهد). این روغن در انتهای مخزن سپراتور جمع می شود و مجددا به هواساز برگردانده می شوند. در این زمان هوا آماده است که از کمپرسور خارج شود ولی قبل از آن باید از رادیاتور عبور کند.

اجزا کمپرسور اسکرو (رادیاتور کمپرسور اسکرو )
در این مرحله، هوای فشرده بسیار گرم می شود. این دما معمولا حدود ۸۰ درجه است. بنابراین می بایست قبل از خروج از کمپرسور هوا خنک شود و دما آن به ۲۵- ۴۰ درجه برسد . این فرایند در رادیاتور صورت می پذیرد. علاوه بر هوا، روغن نیز می بایست خنک شود. روغن گرم به بخش دیگر رادیاتور که مخصوص خنک سازی روغن است فرستاده می شود. میزان سرد کردن روغن به وسیله یک شیر ترموستاتیک کنترل می شود. هنگامی که دستگاه مدت زمان زیادی خاموش بوده باشد و دمای روغن پایین باشد شیرترموستاتیک مسیر ورود روغن به رادیاتور را می بندد.
توجه! این مطلب یک رپورتاژ آگهی است و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده نگارش شده است.
اکو رایز مسئولیتی در قبال صحت و سقم محتوای تبلیغاتی ندارد.

