نیسان موتور روز یکشنبه اعلام کرد که خودروهای برقی (EV) تولید شده توسط چین را در بازارهای سراسر جهان به فروش خواهد رساند، زیرا قراردادی با دانشگاه برتر این کشور به منظور استفاده از منابع محلی برای تسریع تحقیق و توسعه در این زمینه منعقد کرده است.
ماساشی ماتسویاما، معاون نیسان موتور و رئیس نیسان چین، به خبرنگاران گفت که این خودروساز ژاپنی در حال بررسی صادرات خط تولید خودروهای موتور احتراق داخلی و خودروهای هیبریدی خالص الکتریکی و پلاگین آینده است که به بازارهای خارج از کشور در چین تولید و توسعه یافتهاند.
او گفت که نیسان در نظر دارد بازارهای رقبای چینی مانند BYD را هدف قرار دهد.
این شرکت در حال پیوستن به برندهای خارجی از جمله تسلا، بیامو و فورد است که در حال گسترش صادرات خودروهای ساخت چین برای بهرهبرداری از هزینههای تولید پایینتر کشور و افزایش استفاده از ظرفیت کارخانههای خود هستند.
چین بیش از یک پنجم از فروش جهانی نیسان با حدود ۲/۸ میلیون دستگاه خودرو در ۱۰ ماه اول سال را به خود اختصاص داده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود یک سوم کاهش داشته است.
خودروسازان ژاپنی به دلیل محبوبیت برندهای داخلی و رقابت سنگین قیمت در بحبوحه تغییر سریع به سمت خودروهای برقی، امسال با چالش فروش شدیدی در چین، بزرگترین بازار خودروی جهان، مواجه شده اند.
نیسان اعلام کرد که در سال آینده یک مرکز تحقیقاتی مشترک با دانشگاه پیشرو چینهوا ایجاد خواهد کرد که بر تحقیق و توسعه خودروهای الکتریکی از جمله زیرساخت شارژ و بازیافت باتری تمرکز دارد.
ماکوتو اوچیدا، رئیس و مدیرعامل نیسان در بیانیهای گفت: امیدواریم این همکاری به ما کمک کند تا درک عمیقتری از بازار چین به دست آوریم و استراتژیهایی را توسعه دهیم که نیازهای مشتریان در چین را بهتر برآورده کند.
راهاندازی این مرکز تحقیقاتی گسترش تلاشهای تحقیقاتی مشترک این شرکت با چینهوا از سال ۲۰۱۶ است که بر روی تحرک هوشمند و فناوری رانندگی خودکار متمرکز شده است.