اعتماد مصرفکننده در تایلند برای سومین ماه متوالی در نوامبر افزایش یافت و به بالاترین سطح شش ماه گذشته رسید. این رشد نتیجه اقدامهای دولت برای تقویت مصرف داخلی و گردشگری است.
بر اساس نظرسنجی انجامشده از ۲۲۴۱ نفر، شاخص اعتماد مصرفکننده از ۵۱/۹ در اکتبر به ۵۳/۲ در نوامبر رسید. این روند نشان میدهد مردم نسبت به سیاستهای محرک اقتصادی دولت خوشبین هستند و آن را عامل بهبود کوتاهمدت اقتصاد میدانند.
طبق اعلام دانشگاه برگزارکننده نظرسنجی، برنامه یارانه خرید دولتی باعث افزایش گردش نقدینگی و تقویت مخارج خانوار میشود و در شرایط تورم پایین میتواند محیط اقتصادی مساعدتری ایجاد کند.
با این حال نگرانیها درباره پیامدهای اقتصادی سیلاب شدید در جنوب کشور و نیز تنشهای تجاری و مرزی ممکن است سرعت بهبود اقتصاد را کاهش دهد.

