شاص اعتماد مصرفکننده تایلند در ماه اکتبر برای دومین ماه متوالی افزایش یافت و یک نظرسنجی نشان داد که این رشد ناشی از تدابیر دولت برای احیای اقتصاد است.
شاخص اعتماد مصرفکننده (Consumer Confidence Index یا CCI) یک معیار اقتصادی است که احساسات و دیدگاههای مصرفکنندگان نسبت به وضعیت فعلی و آینده اقتصاد را اندازهگیری میکند.
بر اساس نظرسنجی از ۲۲۴۴ نفر که توسط دانشگاه اتاق بازرگانی تایلند انجام شد، شاخص اعتماد مصرفکننده از ۵۰/۷ در سپتامبر به ۵۱/۹ در اکتبر رسید و برای نخستین بار در نه ماه همه اجزای شاخص بهبود یافت.
برنامه همپرداخت دولت که با هدف افزایش هزینهکرد مصرفکنندگان اجرا شد و برنامه مشوقهای مالیاتی برای تحریک گردشگری داخلی، مهمترین عوامل این بهبود بودند.
بهبود احساس اطمینان مصرفکنندگان عامل قابل توجهی برای بازیابی اقتصاد تایلند است؛ بهویژه با توجه به ادامه اقدامات محرک اقتصادی دولت.


