شاخص اعتماد مصرف‌کنندگان آمریکایی به کمترین سطح چهار ماه اخیر افت کرد

اعتماد مصرف‌کنندگان آمریکایی در ژانویه به پایین‌ترین سطح چهار ماه اخیر رسید که نشان‌دهنده کاهش خوش‌بینی مردم این کشور نسبت به بازار کار و اقتصاد است.

شاخص اعتماد مصرف کنندگان (CCI)

اعتماد مصرف‌کنندگان آمریکایی در ژانویه به طور غیرمنتظره‌ای کاهش یافت و به پایین‌ترین سطح چهار ماه اخیر رسید. این کاهش ناشی از خوش‌بینی کمتر نسبت به بازار کار و چشم‌انداز کلی اقتصاد بود.

شاخص اعتماد مصرف‌کنندگان (CCI) که از سوی سازمان تحقیقاتی «کنفرانس بورد» اعلام می‌شود، طبق داده‌هایی که روز سه‌شنبه منتشر شد، در این ماه ۵/۴ واحد افت کرده و به ۱۰۴/۱ رسیده است. برآورد میانگین نظرسنجی‌ها از اقتصاددانان عدد ۱۰۵/۷ را برای این شاخص پیش‌بینی کرده بود.

شاخص اعتماد کنفرانس بورد یک شاخص اقتصادی مهم است که نشان‌دهنده سطح خوش‌بینی یا بدبینی مصرف‌کنندگان نسبت به وضعیت اقتصادی فعلی و آینده است. این شاخص بر اساس نظرسنجی از خانوارها درباره شرایط اقتصادی، بازار کار و انتظارات آن‌ها برای شش ماه آینده تهیه می‌شود. افزایش این شاخص معمولاً نشان‌دهنده رشد اقتصادی قوی‌تر و افزایش هزینه‌های مصرف‌کننده است، در حالی که کاهش آن می‌تواند نشانه‌ای از کاهش اعتماد به اقتصاد و احتمال افت رشد اقتصادی باشد.

شاخص شرایط فعلی تقریباً ۱۰ واحد کاهش یافت، در حالی که شاخص انتظارات برای شش ماه آینده با کاهش کمتری مواجه شد.

تورم به‌تدریج در حال کاهش است، اما در حالی که بازار کار روی کاغذ خوب به نظر می‌رسد، جویندگان کار می‌گویند که یافتن شغل زمان بیشتری می‌برد. همچنین، احساسات مصرف‌کنندگان متزلزل است، زیرا آن‌ها در حال ارزیابی تأثیر سیاست‌های دونالد ترامپ بر اقتصاد هستند.

شرایط خرید مصرف‌کنندگان آ»ریکایی برای کالاهای گران‌قیمتی مانند خودرو، خانه و لوازم خانگی ضعیف‌تر شده است. این موضوع احتمالاً بازتابی از قیمت‌های بالا و هزینه‌های بالای وام‌گیری است، به‌ویژه در شرایطی که فدرال رزرو در نشست امشب خود قصد دارد نرخ‌های بهره را در سطح بالای فعلی حفظ کند.

منابع:بلومبرگ
این مقاله را به اشتراک بگذارید
یک کامنت بگذارید