دولت آرژانتین طبق مصوبهای که روز دوشنبه در روزنامه رسمی این کشور منتشر شد، دریافت حداکثر ۵ میلیارد دلار تأمین مالی از نهادهای بینالمللی دارای پشتوانه سازمانهای اعتباری چندجانبه را مجاز اعلام کرد.
این فرمان به امضای رئیسجمهور خاویر میلی، وزیر اقتصاد لوئیس کاپوتو و مانوئل آدورنی رئیس دفتر دولت رسیده است. هدف از این اقدام، کاهش هزینه استقراض از طریق وامهای دلاری با تضمین جزئی نهادهای چندجانبه عنوان شده است.
بر اساس این مصوبه، قراردادهای تأمین مالی میتوانند شامل بندهایی برای واگذاری صلاحیت رسیدگی حقوقی به دادگاههای نیویورک باشند. با این حال، داراییهای حاکمیتی آرژانتین از شمول این توافقها مستثنا خواهند بود.
داراییهای محافظتشده شامل ذخایر و حسابهای بانک مرکزی، داراییهای مرتبط با خدمات عمومی ضروری و همچنین درآمدهای مالیاتی و حق امتیازها میشود.
همچنین دبیرخانههای خزانهداری و دارایی اختیار خواهند داشت شرایط قراردادها را تعیین کنند، نهادهای مرتبط را به کار گیرند و ابزارهای لازم برای اجرای این برنامه را مدیریت کنند.
این مصوبه بلافاصله پس از انتشار در روزنامه رسمی اجرایی شده است.

